Dekorationskonst på Luleå Airport

Den senaste veckan befunnit mig i pappas garage.
Jag har tillsammans med min far har svetsat, sågat,
bockat grov ståltråd och skapat skelett till stora midnattssolar.
Jag har även sytt och målat en hel del...

Ett skelett med lite testtyg på

Myggkroppar sraymålas


Resultatet blev ett gäng myggor! Välkommen till Norbotten...

Och midnattssolar i färger som hjortron-orange, åkerbärs-cerice och
lingon-röd...



Under monteringen fick jag en del kommentarer, flest possitiva. Mycket kul.
En man undrade: -"Visst berättar du nu att myggorna är i skala 1:1?" 
-Mycket roligt, klart jag gör!
En annan man uttryckte sig såhär: -"Jag som är en man förstår mig på allt,
men inte det som inte är verkligt", och så tittade snett på de färgglada stora
bollarna i taket.. Jag undrade då om det inte kan vara ganska skönt ibland
att saker och ting inte är på blodigt, verkligt allvar? Att de bara sprider glädje,
berör och är öppna för fri tolkning?
Det gick sådär. Haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0